toda noticia "stone", la encontras aqui ....! "every stone news, you find it here"


* toda noticia "stone", la encontras aqui ! : informaciòn de los miembros de la banda, sus mùsicos, sus esposas , sus ex esposas , parientes e hijos ...

* "every stone news, you find it here: information of its members, its musicans and their wives, ex wives, partners and children ...."

* Los Stones son más que una banda de rock , los Stones son un estilo de vida!

* The Stones are more than a rock band, the Stones are of life style !
ANDREW LOOG OLDHAM

* Las publicaciones son trabajos de investigación, interpretación y traducción del autor ( Marcelo Tejera ) y no pueden ser reproducidos en otros sitios web, en todo o en parte, sin su autorización expresa.

* publication are research. interpretation and translation of the author (Marcelo Tejera) and may not be reproduced on other websites, in whole or in part, without express authorization.






miércoles, 11 de julio de 2012

The Rolling Stones de Oro / Golden The Rolling Stones



Pasaron 50 años ya ..... Toda una vida . 
Para muchos imposible...  para los Rolling Stones, no ! 
Pasaron 50 años ...resistiendo lo que otros no podrian resistir ... 

Los Stones siguieron su rumbo , siguieron juntos a pesar de :
imponer la musica negra , tocada por "blancos" en Inglaterra , la muerte de su miembro fundador , las drogas , la cárcel en 1967, la muerte de un hijo recién nacido ,  el poder oculto de Anita Pallenberg, las oposiciones constantes de Decca su 1er sello discográfico, el exito de los Beatles, Allen Klein,  la posibilidad de cadena perpetua del 78 , las modas y los estilos a lo que se adaptaron, la infidelidades en el amor, los ataques de la prensa , los proyectos solistas, la muerte de Stu , la ida de Bill ...y más ; hasta el tiempo , el  paso del tiempo que para otros es implacable , para los Stones , no! 

Verano de 1962 , Londres ..... 

John Wyndham , escritor británico, intentó varias profesiones (desde agricultor hasta tratante de arte o publicista) hasta que comenzó a escribir a finales de los 30,  donde sus relatos cortos detectivescos o de ciencia ficción alcanzaron un éxito limitado. Se enroló en el ejército británico durante la Segunda guerra Mundial, y participó en el desembarco de Normandía . Este hecho le marcaría tan profundamente que supuso que después de la guerra se decantase por las historias catastróficas y apocalípticas, principalmente de invasiones extraterrestres. Su mayor éxito, El día de los trífidos, que está escrito justo tras terminar la guerra, es fundamentalmente una historia de invasión de Gran Bretaña por parte de "extranjeros" (en este caso, los Trífidos).

La gestión del cine de la Academia de Oxford Street en Londres consideró que era conveniente advertir a la concurrencia que la película que estaban a punto de ver, la adaptación cinematográfica de la novela de John Wyndham sobre plantas asesinas, "El día de los trífidos" ,  : "puede resultar molesto para los de un estado de nerviosismo". Hoy en día, los arbustos mutantes Wyndham pueden parecer una suavidad inocua. Pero en la noche del jueves 12 de julio, en el sótano de un club llamado Marquee, a pocos metros por debajo del cine, donde los trífidos fueron la estrella de la noche , algo mucho más inquietante, algo que no conocería de límites,  estaba a punto de ponerse en marcha ....

En la Gran Bretaña de 1962, los jóvenes ya estaban creando una cierta cantidad de "espanto", se venía la transformación . Quizás inspirado por Hank Marvin y los Shadows, y su cadena de cinco hits en el Reino Unido ese año, las cosas parecían mejorar para la guitarra eléctrica, en los suburbios de Ripley, Surrey, un adolescente llamado Eric Clapton tomó posesión de su primer Kay "Red Devil".  Los Beatles producidos por George Martin y el sello Parlophone,  aún estaban por lanzar su primer single. Una rebelión contra el orden cultural aceptada por los menos, estaba en marcha. El verano de 1962 vio el lanzamiento de Lawrence de Arabia  y el Mutiny on the Bounty (basadas en el motín que tuvo lugar en el barco británico Bounty en 1789) , Anthony Burgess publicó La naranja mecánica.

El Martres 10 de Julio de 1962, aparecieron en la televisión británica las primeras fotografías vía satélite del Telstar 1. Dos noches más tarde, se dió en Londres el gran paso que haría temblar la tierra para los Stones. El Miércoles 11 de Julio, New Jazz decía: 

Mick Jagger, vocalista de R&B, lleva a un grupo de R & B al Marquee mañana por la noche, mientras que los Blues Incorporated realizan su actuación en el programa de radio Jazz Club. Se llaman los Rollin Stones, y su formación es: Mick Jagger (vocales) , Keith Richards y Elmo Lewis (guitarras), Dick Taylor (bajo), Ian Stewart (piano) y Mick Avory (batería)

Blues Incorporated canceló su presentación ... la BBC, ofreció a las  Blues Incorporated un espacio en su emisión de radio de "Jazz club" del Jueves 12 de Julio de 1962 
Desde que Korner no podía hacer su actuación de los Jueves en el Marquee, Harold Pendleton tuvo que buscar un nuevo número: Contrató finalmente al conjunto de Long John Baldry, pero se dejó convencer por Brian de emplear a su nuevo conjunto para tocar entre los pases de Baldry. El pánico cundió cuando Brian se dio cuenta de que no tenían amplificadores lo bastante buenos para una actuación pagada, así que Mick le pidió prestado a su padre para poder alquilar algunos amplificadores baratos marca Harmony, y Brian pudo obtener una guitarra eléctrica  de segunda mano Harmony Stratotone. 
Cuando Pendleton le dijo a Brian que el conjunto necesitaba un nombre para los anuncios Brian dijo: "The Rollin´Stones", del clásico de Muddy Waters "Rollin´ Stone" . Stu odiaba el nombre ("suena como una compañía de jodidos acróbatas irlandeses"), pero se quedó. Para consternación de Brian el anuncio para la actuación decía: "Mick Jagger and the Rollin´ Stones". 

Una "multitud" estuvo presente aquel Jueves ...

Antes de la actuación Mick dijo: "Espero que no piensen que somos un grupo de rock and roll" .

Los Rollin´Stones hicieron su primera actuación en el Marquee de Oxford Street un brillante atardecer estival londinense. Su equipo fué bajado por las estrechas escaleras por Stu y el amigo de Brian, Dick Hattrell, que lo hacían sin paga. La multitud estaba compuesta en su mitad por la clientela de Jazz del Marquee y en su otra mitad por los jóvenes fans del Rhythm and Blues con los ojos velados por los estimulantes , los cigarrillos y demasiado café expres. Mick, Keith y Brian estaban en primera línea con Stu al piano y las marácas, Dick Taylor al bajo y Mick Avory a la bateria . Vistiendo chaqueta y corbata, atacaron "Kansas city" . Brian y Stu se desesperaron cuando vieron que el baterista se cruzaba. Pero siguieron durante una hora de Rhythm and Blues llevado por un traqueteante y viejo piano : "Honey what´s Wrong ", "Confessin the blues", "Bright Lights Big City", "Dust my blues" , con la inspirada guitarra slide de Brian que despertó al público. Mick y Brian hicieron que algunos bailaran . "Down the road apiece" dió a la actuación una inyección de acelerado balanceo a lo Chuck Berry. Para volver al lacónico Blues estilo Jimmy Reed con " I want to love you" , "Bad Boy" y "I Ain`t got you" . Jimmy Reed de nuevo con " "Hush Hush", "Ride Èm on Down" de Muddy Waters, "Back in the Usa" y "Feel Kind of Lonesome" de Cuck Berry, "Blues Before Sunrise" de Elmore James, "Big Boss Man" y "Dont Stay out All Night" de Billy Boy Arnold. Y (según la lista de canciones anotadas por Stu en su diario junto con las tonalidades de las piezas) terminaron con "Tell me that you love me" de Jimmy Reed y "Happy Home" de Elmore James . Luego tomaron una copa en un pub deTottenham, cerca de la estación de Tottenham y se repartieron  el caché de 20 libras. 

Charlie Watts fué a verlos aquella noche. Había mucha gente que bailaba, recuerda, pero la clientela habitual de jazz del Marquee decía: "esto es realmente terrible". Pero fueron auténticamente populares  a partir de entonces. El tema era que los conjuntos que tocaban ese repertorio "yo incluido" eran viejos excéntricos. Ahora, los Stones, la primera línea desde luego, eran jóvenes, así que atraían a los chicos  que querían bailar. Al conjunto de Alexis no te lo podías ni mirar, pero ésos cruzaron la barrera. Tienen aspecto de estrellas del Rock, supongo, pero saben tocar. 

dijo Keef , en su libro "Vida" , de aquella noche :
Ahí estas tocando con tus colegas y piensas, es una sensación impagable. y llega un momento en que te das cuenta de que realmente has abandona el planeta durante un rato y de que eres intocable flotando a varios metros del suelo porque estás con otros amigos que quieren hacer exactamente lo mismo que tú, y cuando funciona, eso te da alas. Sabes que has ido a un sitio donde la mayoría de la gente  nunca ha estado, un lugar especial y a partir de ese momento vuelves una y otra vez a ese sitio y luego aterrizas; y cuando aterrizas siempre te trincan. Pero aun así no dejas de querer volver una y otra vez: es como volar sin licencia. 

...y después de aquel 12 de Julio de 1962 , vino la revolución musical , de estilo , una revolución social , y ya nada fué igual .... luego vino el resto Así, el resto lo sabemos.. 
Nos brindan la música más maravillosa que endulza nuestros oídos ... 
 Y como dijo Andrew Loog Oldham , "Los Stones son más que una Band de Rock. Los Stones son un estilo de vida" 

The Rolling Stones , eternamente agradecidos ... gracias por darnos tanto ! , perdón por devolverles tan poco .....





La publicación es un trabajo de investigación,  interpretación y conocimiento adquirido por el autor y no puede ser reproducida en otros sitios web, en todo o en parte, sin autorización expresa .

fuentes consultadas: 
Mi Vida de Keith Richards (2010) 
Stone Alone de Bill Wyman (1991) 
Los Viejos Dioses Nunca Mueren  de Stephen Davis (2001)
Biografía no autorizada de John Wyndham 




detalle 1 /  detail 1 

detalle 2 / detail 2  

Golden The Rolling Stones


They spent 50 years as ..... A lifetime.
For many impossible ... for the Rolling Stones, no!
It took 50 years ... resisting what others could not resist ...

The Stones continued their coursestayed together despite:
imposing black music, played by "white" in England, the death of its founder member, drugs, jail in 1967, the death of a newborn childthe hidden power of Anita Pallenberg, the constant opposition Decca first label, the success of the Beatles, Allen Klein, the possibility of imprisonment of 78, the fashions and styles that were adapted to the infidelity in love, the press attackssolo projects, the death of Stu, the way Bill ... and more, until the time the time for others is relentless, the Stones, no!

Summer 1962, London .....

John Wyndham, British writer, tried several professions (from farmer to art dealer and publisher) until he began writing in the late 30, where his short stories or science fiction detective achieved limited success. He joined the British Army during World War II and participated in the Normandy landings. This would mark him so deeply that meant that after the war decantase by catastrophic and apocalyptic stories, mainly from alien invasion. His biggest hit, The Day of the Triffids, which is written just after the war ended, is fundamentally a story of invasion of Britain by "foreigners" (in this case, the Triffids).


The management of the Academy cinema in Oxford Street in London considered it appropriate to warn the audience that the film they were about to see the film adaptation of John Wyndham's novel about killer plants, "The Day of the Triffids, "can be annoying to those of a state of nervousness." Today, shrubs Wyndham mutants may seem innocuous smoothnessBut on the night of Thursday July 12in the basement of a club called the Marquee, a few meters below the cinema, where the Triffids were the star of the night, something much more disturbing, something that would not know boundaries, was about to start ....


In Britain in 1962, young people and were creating a certain amount of "terror" is coming transformation. Perhaps inspired by Hank Marvin and the Shadows, and his string of five hits in the UK this year, things were looking up for the electric guitar, on the outskirts of Ripley, Surrey, a teenager named Eric Clapton took up his first Kay "Red Devil". The Beatles produced by George Martin and Parlophone, were yet to release their first single. A rebellion against accepted cultural order at least, was underway. The summer of 1962 saw the release of Lawrence of Arabia and the Mutiny on the Bounty (based on the mutiny on the HMS Bounty in 1789), Anthony Burgess published A Clockwork Orange.


On Tuesday July 10, 1962, appeared on British TV the first photographs of the Telstar 1 satellite. Two nights later, he gave in London, the big step that would shake the earth to the Stones. On Wednesday 11 July, New Jazz said:


Mick Jagger, lead singer of R & B, leads to an R & B at the Marquee tomorrow night, while the Blues Incorporated made his performance at the Jazz Club radio show. They are called the Rollin Stones, and their formation is: Mick Jagger (vocals), Keith Richards and Elmo Lewis (guitar), Dick Taylor (bass), Ian Stewart (piano) and Mick Avory (drums)


Blues Incorporated canceled his appearance ... the BBC, gave the Blues Incorporated a space in its radio broadcast "Jazz Club" on Thursday July 12, 1962
Since Korner could not do his performance on Thursday at the Marquee, Harold Pendleton had to find a new number: finally hired the whole of Long John Baldry, but was persuaded by Brian to use your new set to play between the passes Baldry. Panic set when Brian realized they did not have good enough amps for a paid performance, so Mick borrowed from his father to hire some cheap brand amplifiers Harmony, and Brian could get a second hand electric guitar Harmony Stratotone.


When Pendleton told Brian that the set needed a name for the ads Brian said: "The Rollin'Stones" by Muddy Waters classic "Rollin 'Stone". Stu hated the name ("sounds like a company of acrobats fucking Irish"), but it stuck. Brian To the dismay of the announcement for the action said: "Mick Jagger and the Rollin 'Stones".

A "crowd" was there this Thursday ...

Before the show Mick said: "I do not think we are a group of rock and roll."

The Rollin'Stones made their first gig at the Marquee in Oxford Street London a bright summer evening. His team was down the narrow stairs Stu and Brian's friend, Dick Hattrell, they did not pay. The crowd was composed of approximately half the Marquee Jazz customers and your other half by the young fans of Rhythm and Blues with eyes veiled by stimulants, cigarettes and espresso too. Mick, Keith and Brian were in front with Stu on piano and maracas, Dick Taylor on bass and Mick Avory on drums. Wearing a jacket and tie, attacked "Kansas City". Brian and Stu despaired when they saw the drummer crossed. But for one hour followed by Rhythm and Blues led by a rickety old piano: "Honey what's Wrong", "Confessin the Blues," "Bright Lights Big City", "Dust my blues" with slide guitar inspired Brian woke to the public. Mick and Brian did some dancing. "Down the road apiece" gave the performance a fast-rolling shot to Chuck Berry. To return to Jimmy Reed laconic style Blues with "I want to love you", "Bad Boy" and "I Ain` t Got You. " Jimmy Reed again with "" Hush Hush "," Ride Em On Down "by Muddy Waters," Back in the USA "and" Feel Kind of Lonesome "of Cuck Berry," Blues Before Sunrise "by Elmore James," Big Boss Man "and" Dont Stay Out All Night "by Billy Boy Arnold. And (as the list of songs recorded by Stu in his diary along with the colors of the pieces) ended with" Tell me that you love me "by Jimmy Reed "Happy Home" by Elmore James. then took a drink in a pub deTottenham near the station and Tottenham shared the cache of 20 pounds.


Charlie Watts was to see them that night. There were many people dancing, remember, but the regulars of the Marquee Jazz said: "This is really terrible." But they were genuinely popular thereafter. The issue was that the sets they played this repertoire "including me" were old codgers. Now, the Stones, the first line of course, were young, so attracted to guys who wanted to dance. The set of Alexis could not even look at you, but those across the barrier. They look like rock stars, I guess, but know how to play.


Keef said in his book "Life" that night:
There you are playing with your buddies and you think, is a priceless feeling. and there comes a moment when you realize you've actually left the planet for a while and that you are untouchable floating above the ground because you're with friends who want to do exactly the same as you, and when it works, that you gives wings. You know you've gone to a place where most people have never been a special place and from that moment again and again to that site and then you land, and when you land you always lashing. But still you do not stop wanting to return again and again, is like flying without a license.

..... And after that ... July 12, 1962, came the musical revolution of style, a social revolution, and nothing was the same .... So then came the rest, the rest we know ..We offer the most wonderful music that sweetens our ears ... And as Andrew Loog Oldham said, "The Stones are just a Rock Band. The Stones are a way of life"The Rolling Stones, eternally grateful ... thanks for giving us so much, sorry to give back so little!...... 











English translation: Lili , thank you!!






The publication is a research, interpretation and knowledge gained by the author and may not be reproduced on other websites, in whole or in part without the express.



Sources consulted:
My Life, by Keith Richards (2010)
Stone Alone, Bill Wyman (1991)
The Old Gods Never Die by Stephen Davis (2001)
Unauthorized biography of John Wyndham





4 comentarios: